PODNIKATEĽSKÝ ZÁMER

Podnikateľský zámer (tzv. Podnikateľský koncept) je zjednodušená forma podnikateľského plánu. Opisuje základnú podnikateľskú činnosť, avšak neobsahuje podrobnosti ako je napríklad finančný, obchodný či výrobný plán. Inými slovami, je to medzistupeň medzi prieskumom trhu a kompletným podnikateľským plánom.

Vypracovanie podnikateľského zámeru Vám dá jasnú odpoveď na to, či sa do podnikania pustiť a ak áno, tak akým spôsobom. Súčasťou podnikateľského zámeru je aj popis biznis modelu a plán vstupu na trh. Často sa tento dokument používa pri prvotnom oslovení investora.

Ako prebieha vypracovanie podnikateľského zámeru

1. Pochopenie
biznisu

Vysvetlíte mi, aký biznis plánujete rozbehnúť, aká je vaša vízia a podnikateľské ciele. V tejto fáze sa budem viac pýtať ako hovoriť.

2. Analýza trhu
a zákazníkov

Vypracovanie podnikateľského zámeru vždy začína kvalitným prieskumom trhu. Zmyslom je zistiť, že pre Váš biznis existuje trh, ktorý je dostatočne veľký a silný, aby ste na ňom dokázali generovať zaujímavý zisk.

3. Vyberiem vhodný biznis model

Vybrali ste si cestu, ktorá Vám najviac sedí a teraz sa môžem pustiť do detailného rozpracovania podnikateľského nápadu. Zistím, čo Vašich budúcich zákazníkov najviac trápi a za čo budú ochotní platiť

4. Vypracovanie podnikateľského zámeru

Na základe pochopenia produktu, prieskumu trhu a môjho dlhoročného know-how vypracujem podnikateľský zámer.

5. Prezentácia podnikateľského zámeru

Spoločne si prejdeme podnikateľský zámer a ja Vám ho do detailov vysvetlím. V tejto fáze, sa budete veľa pýtať a ja budem veľa hovoriť.

BLOG A NOVINKY

  • Kedy je ideálny čas vyjsť s produktom na trh
    Kedy je ideálny čas vyjsť s produktom na trh

    Najčastejšie sa ma startupisti  pýtajú, kedy a ako majú svoj produkt uviesť na trh.  Teraz je to také moderné, mať svoj startup. Každý má svoj startup. Čo robíš? Som startuper. Ako keby sa tým automaticky všetko vysvetľovalo. Žiaľ, zvyčajne ma vyhľadajú až vtedy, keď sú tesne pred dokončením projektu a týždeň pred plánovaným uvedením na ...

    Čítaj viac

  • 9 trikov ako dať zľavu a nepotopiť pritom značku
    9 trikov ako dať zľavu a nepotopiť pritom značku

    Na zľavách som sa veľakrát popálil, či už ako zákazník alebo ako predávajúci. Z toho dôvodu považujem za nevyhnutné, aby podnikateľ túto problematiku dokonale ovládal a náhodou si nepremyslenou zľavou nepotopil svoju dlho budovanú firmu. Na dvoch prípadoch vám ukážem, ako veľmi zľavy dokážu ublížiť starostlivo a dlhodobo budovanému renomé firmy: Zľava nie je, keď ...

    Čítaj viac

  • 7 najčastejších chýb v podnikateľských plánoch
    7 najčastejších chýb v podnikateľských plánoch

    Buď pre klientov vytváram podnikateľský plán na kľúč, alebo sa často stretávam s prosbou, aby som im poradil, ako ich plán vylepšiť. Občas mi ich dokonca posielajú známi, aby som ich posunul investorom. Za ten čas, čo robím poradenstvo, mi prešlo rukami množstvo podnikateľských plánov.  Niektoré boli veľmi kvalitne spracované, iné mali značné medzery. Možno ...

    Čítaj viac