Prieskum trhu

Každý vojak vie, aké nebezpečné je púšťať sa do boja bez dôkladného prieskumu. Podobne je bláznovstvo púšťať sa do biznisu bez detailného prieskumu trhu. Predtým teda, ako sa pustíte do nového podnikania, mali by ste poznať odpoveď na tieto základné otázky:

  • Aký veľký je celkový trh a koľko si z neho budeme vedieť ukrojiť?
  • Kto budú naši zákazníci a ako robia nákupné rozhodnutie?
  • Je tento trh dosť zaujímavý aj pre potenciálnych investorov?
  • Kto je náš priamy a nepriamy konkurent? Ktoré mikro-segmenty prichádzajú do úvahy?
  • Aká veľká je konkurencia na jednotlivých mikro-segmentoch?
  • Aké sú silné a slabé stránky našej konkurencie?
  • Aké prekážky nám môžu brániť pri vstupe na trh?
  • Aký veľký je vplyv sezónnosti na biznis?
  • a mnohé ďalšie otázky

Takto zjednodušene vyzerá postup pri prieskume trhu:

img
img
Napíšte mi správu

Ako vám môžem pomôcť?