PRIESKUM TRHU

Prieskumu trhu má preukázať, že pre Váš produkt alebo službu existuje trh a že tento trh je dostatočne veľký, má dostatočnú kupnú silu, aby na ňom generoval zaujímavé zisky. Predtým, ako sa pustíte do akéhokoľvek biznisu, by ste mali poznať odpovede na otázky:

  • Aký veľký je celkový trh a koľko si z neho budeme vedieť ukrojiť?
  • Kto budú naši zákazníci a ako robia nákupné rozhodnutia?
  • Je tento trh dosť zaujímavý aj pre potenciálnych investorov?
  • Kto je náš priamy a nepriamy konkurent?
  • Ktoré mikrosegmenty prichádzajú do úvahy?
  • Aká veľká je konkurencia na jednotlivých mikro-segmentoch?
  • Aké sú silné a slabé stránky našej konkurencie?
  • Aké prekážky nám môžu brániť pri vstupe na trh?
  • Aký veľký je vplyv sezónnosti na biznis?
  • a mnohé ďalšie…..

BLOG A NOVINKY

  • Kedy je ideálny čas vyjsť s produktom na trh
    Kedy je ideálny čas vyjsť s produktom na trh

    Najčastejšie sa ma startupisti  pýtajú, kedy a ako majú svoj produkt uviesť na trh.  Teraz je to také moderné, mať svoj startup. Každý má svoj startup. Čo robíš? Som startuper. Ako keby sa tým automaticky všetko vysvetľovalo. Žiaľ, zvyčajne ma vyhľadajú až vtedy, keď sú tesne pred dokončením projektu a týždeň pred plánovaným uvedením na ...

    Čítaj viac

  • 9 trikov ako dať zľavu a nepotopiť pritom značku
    9 trikov ako dať zľavu a nepotopiť pritom značku

    Na zľavách som sa veľakrát popálil, či už ako zákazník alebo ako predávajúci. Z toho dôvodu považujem za nevyhnutné, aby podnikateľ túto problematiku dokonale ovládal a náhodou si nepremyslenou zľavou nepotopil svoju dlho budovanú firmu. Na dvoch prípadoch vám ukážem, ako veľmi zľavy dokážu ublížiť starostlivo a dlhodobo budovanému renomé firmy: Zľava nie je, keď ...

    Čítaj viac

  • 7 najčastejších chýb v podnikateľských plánoch
    7 najčastejších chýb v podnikateľských plánoch

    Buď pre klientov vytváram podnikateľský plán na kľúč, alebo sa často stretávam s prosbou, aby som im poradil, ako ich plán vylepšiť. Občas mi ich dokonca posielajú známi, aby som ich posunul investorom. Za ten čas, čo robím poradenstvo, mi prešlo rukami množstvo podnikateľských plánov.  Niektoré boli veľmi kvalitne spracované, iné mali značné medzery. Možno ...

    Čítaj viac